Pixelové problémy: Pojďme se zaměřit na to, když vaše implementace sledování placených médii nevyjdou.

Tady vám napíšeme nějaké ty tipy ohledně toho, jak se vlastně vyhnout problémům se sledováním u GoogleAds a taky BingAds tím, že budete pečlivě spravovat vaše tagy a také se naučíte identifikovat řešení pro ty nejběžnější chyby.
 
Právě nyní jste spustili něco, co vypadá jako ta nejlepší kampaň vašeho života. Doslova jste pokořili průzkum, nastavili jste všechna klíčová slova a právě teď máte naprosto úžasné vize o všem tom úspěchu, který dozajista přijde co nevidět. Lidé budou opěvovat vaše jméno na ulicích a budou psát články o vašem naprosto nečekaném a inovativním přístupu, o tom, jak jste správně zahrnuli „gamechanger“ do vašeho LinkedIn bia. Jako malé děcko o Vánocích se nyní nemůžete dočkat, co všechno dostanete, takže se rozhodnete zkontrolovat, jak se kampani daří hned za několik hodin, ale co to – žádné převody. Ale to je v pořádku, tyhle ty věci zaberou nějaký ten čas, že ano? Podíváte se proto další den znovu – stále žádné konverze – a obavy se pomaličku začínají dostávat pod kůži.
 
Co se tak mohlo stát špatného? Co jste udělali špatně? Vaše kampaň přece měla spoustu možností, jak se spojit s potencionálními zákazníky a dokonce i vaše analýza může tvrdit, že prodeje vzrostly, avšak vůbec nevíte, čím to vlastně bude. Zjistíte, že to, že jste nic neviděli, nebylo tak úplně tím, jak byla vaše kampaň vybudována, ale bylo to spíše vašim nastavením sledování. Vaše smyčka zpětné vazby je rozbitá a vy nevíte proč. Projíždíte si dlouhý řetězec emailů s vašimi vývojáři a snažíte se nějak objasnit všechny tyto problémy týmu, který už je až příliš zaneprázdněn s úplně jinými požadavky a vůbec nechápe, co potřebujete tak najednou a ihned. Kombinací několika zběžných vyhledávání na dané téma, jste nyní přistáli na tomto článku v naději, že vyřešíme váš problém – neděkujte.
 
Tento článek se bude zaměřovat na troubleshooting u sledování pro GoogleADs a BingAds, i když řešení mohou zahrnovat i ostatní pixely (jako například Facebook události), které by byly naprosto žhavé, pokud by někdo udělal ty samé kroky.
 

Správa tagů

 
Je rok 2019. pOkud nepoužíváte řešení pro správu tagů teď, tak na co ještě čekáte? Velmi doporučujeme použití řešení jako je například Google Tag Manager (zdarma) nebo Tealium (placený). Pro účely tohoto článku budeme brát, že právě používáte jeden z nich. Pokud se rozhodnete natvrdo zakódovat tagy do vašich stránek, tak hodně štěstí, protože se jedná o pěkně špinavou práci, která limituje vaši flexibilitu spustit (nebo ukončit) některé tagy a obecně potřebujete daleko větší podporu vývojářů i pro ty nejmenší změny.
 
Ještě předtím, než se půjdeme podívat na řešení vašeho nastavení uvnitř řešení se správou tagů, pojďme se jen tak krátce podívat na jednoduché procházení vaší webové stránky, abychom se ujistili, že váš tag container se objevuje na každé stránce vašeho webu. Používáním nástroje jako je Screaming Frog vám dovolí spatřit některé články (nebo dokonce celé subdomény), kde může chybět sledování a potenciálně vám tohle může ušetřit spoustu času, ještě před tím, než se pustíte do této králičí nory.
 

A jaké úkony vlastně působí jako spouštěč vašich konverzí?

 
Zatímco se zamýšlíme nad řešením našeho problému, první věc, kterou potřebujeme pochopit, je to, jak jste vlastně nastavili spouštěče, které by odpálily konverze vytvořené uvnitř vašich účtů. Používáte pageview (nejběžnější), událost? Nebo používáte něco úplně jiného?
 
GTM dělá velice jednoduchým používat obě, jak GoogleAds, tak BingAds templates. Pro Google, potřebujete přidat jenom vaši ID převodu a také značku, která je spojená s příslušným spouštěčem (to by mohl být buď pageview nebo nějaká událost) a zahrnuje jakékoliv výjimky, které by mohly způsobovat falešné pozitivní zprávy.
 
Často vidíme marketéry, kteří pokládají click-listeners na nejrůznější tlačítka pro odběr, spíše než aby si počkali na ověření, že daná forma odběru byla úspěšná. Je velice pravděpodobné, že přesně tohle vyústí až v přílišné přehlcení sledování, neboť bude také zahrnovat i nesprávné formy odběru (kde například nějaká nutná kolonka chybí) spolu s těmi, které by šly, a tím to bude zkreslovat vaše data.
 
Všimněte si v příkladu výše, že máme také zahrnuté jisté výjimky pro vypalování bodů v rámci vývojářského prostředí. To je přesně kvůli tomu, aby to předcházelo nejrůznějším individuálním případům,  kteří by interně zvyšovali a zkreslovali vaše data, když budete spouštět například test transakcí, což by vás vedlo k tomu, že uvěříte, že nějaké obskurně dlouhé klíčové slovo je více než efektivní pro termíny vaší značky.
 
Podobně zde máme i další příklad ideálního nastavení pro Google Ads sledování transakcí. Všimněte si inkluze OrderID jako variabilního do podpory deduplikace v GoogleAds. (pro případy, kdy omylem vystřelíte na tu samou událost převodu uživatele), stejně tak jako dynamické pole zisku.
 
Pro jakékoliv dynamické hodnoty, které se snažíte nasunout do tohoto tagu, potřebujete je vzít například z DataLayer ještě před tím vším. Všehoznalý superhrdina analytiky, Simo Ahava, má naprosto úžasný článek o přetrvávajících proměnných napříč stránkami,  když se například neobjeví na děkovných stránkách webu.
 
Rychlý tip: Může to znít skoro až primitivně, ovšem ujistěte se, že dvojnásobně nebo klidně i trojnásobně zkontrolujete vaše ID převodu a taky data značky, abyste se ujistili, že se shodují napříč všemi platformami. Je velice jednoduché přehlédnout tuto skutečnost a bohužel vás to může dohnat k šílenství, zatímco se budete snažit přijít na problém, kdy všechno vypadá, že funguje správně.
 
Nyní jsme připraveni zkontrolovat správnost vašeho spouštěče „střelby“. Je velice důležité, abychom se na to podívali hned ze dvou úhlů pohledu: Spouští se to, když by mělo na základě pravidla, které jsme tam nastavili? A spouští se to na základě nějaké akce či úkonu, když by nemělo?
 
Abychom to zjistili, budeme chtít iniciovat přehledový mód v Google Tag Manager nástroji a budeme muset spustit testovací konverzi. Nepotřebujete procházet přes reklamy placeného vyhledávání, abyste tohle mohli udělat. Spíše než to, pixely konverzí by měly střílet pro všechny konverze a všechny platformy (Google i bing) by se měly i na tom shodovat, pokud vysledovaly uživatele, který se zapojil s jednou z vašich reklam.
 
A navíc k používání tohoto přehledového módu doporučujeme vytvoření nahrávky za použití Google Tag Assitant. Toto rozšíření vám dovolí vytvořit záznam o všech událostech, kdy došlo ke spuštění (pro Google platformu) a o datech, které se během tohoto všeho vytvoří.
 
Jakmile jste spustili oba dva z těchto nástrojů, proveďte akce konverzí a měli byste vidět něco takového:
 
Používáním přehledového módu v Google tag Manager vám dovolí vidět, jaké tagy byly spuštěny, aniž byste potřebovali je zveřejnit.
 
Nyní najděte tag, který se měl spustit. Všechny tagy budou přítomny, avšak budou rozděleny do „Tags that fired (tagy, které se spustily) a „tags, that did not fire (tagy, které se nespustily)“. Pokud se váš tag spustil – super, zkontrolujte data, jestli vše proběhlo dobře. Pokud je vše v pořádku, tak poté by zde neměl být žádný problém. Pokud se váš tag nespustil, tak poté můžete mít problém s vaším spouštěčem. Začněte s kontrolou toho, co se spustilo na stránce a co spuštění zapříčinilo. Další krok bude ten, že kliknete na tag, který se měl spustit, a podívejte, které vaše pravidlo nebylo naplněno. Použijte tohle pro komunikaci s vaším vývojářem či vývojářským týmem, protože vás to posune o míle daleko, než když byste museli celý problém několikrát popisovat a bude mnohem lehčí vyřešit tento problém a udělat určitě technické změny.
 
Samozřejmě, je tu spousta jiných důvodů, proč nemůžete sledovat vaše konverze přesně. Proto jsme pro vás našli v řešení od kolegy, vedoucího vývoje v Wpromote, Mike Ulricha, který přišel s krátkým seznamem jednoduchých a rychlých tipů problémů, na které jste mohli pravděpodobně narazit a také přidal i řešení na základě stovek implementací, které byly jeho společností udělány.
 

Problém: konverze nejsou nahrávány

 
Pravděpodobné důvody:

  • Spouštěč je blokován nebo nebyl nastaven správně. Zkontrolujte ve vašem přehledovém módu, jestli náhodou neuvidíte nějaké pravidla, která byla špatně nastavená (a tedy brání ve „výstřelu“).
  • Spouštěč nestřílí, neboť je tu problém s nějakou sekvencí u tagu. Zpoždění může zapříčinit jistý problém, když se obsah načte a uživatel zavře stránku ještě před tím, než tag vystřelí.
  • ID sledování jsou nesprávně nastaveny a spouštěč funguje, avšak způsobuje to, že se data zaznamenají na jiném účtu
  • Konverze střílí, avšak vždycky střelí ještě předtím, než jsou data dostupná v Datalayer.

 

Problém: žádná dynamická data (zisk) nejsou zachycena

 
Pravděpodobné důvody:

  • Pixel konverze používá špatné proměnné datalayer (je tu nějaká neshoda)
  • Žádná proměnná datalayer nebyla vytvořena, aby tlačila tyto dynamická data
  • Stránka potvrzení byla změněna, což zapříčinilo, že data, která jdou do vašeho datalayer, jsou rozbitá
  • Objekt, který tlačil data do vašeho datalayer je rozbitý nebo byl odstraněn.

 

Problém: příliš mnoho konverzí je zaznamenáno

 
Pravděpodobné důvody:

  • TransactionID není unikátní a je nemožné jej zduplikovat, pokud se konverze spustí vícekrát. Deduplikace transakce se objeví na straně plaformy (jakmile data prošla do Google Ads) a jako takové potřebují transactionID, aby se nezapočítaly dvakrát.
  • Stránka potvrzení pro transakci dat není založena na dané události, což způsobuje duplikaci, když znovu načtete stránku při jiné události.

    • Poznámka: Tohle je velmi specifický problém, který jsme objevili u Shopify a také vyžaduje zvláštní skript, který musí být přidán. Můžete si řešení pro tento problém přečíst více ZDE.
  • Stejný pixel konverze existuje jak v hardcoded stavu na stránce, tak v platformě pro správu tagů (platforma by měla deduplikovat, pokud se transactionID shoduje)
  • Není tu žádný ověřený formulář ve vašem spouštěči, který by limitoval konverze na jenom úplné podání formulářů.
  • Není tu žádní pravidlo, které by limitovalo vaše pixely konverzí, aby stříleli jenom jednou za načtení stránky.

 
Dejme tomu, že je nejpravděpodobnější, že jste narazili na některý problém vypsaný v tomto článku, protože se potácíte u některých pixelových výzev, přejeme vám co možná nejvíce štěstí a rychlé vyřešení situace. Jenom si zapamatujte, abyste přišli s nějakým chytrým způsobem k řešení těchto problémů, abyste se vyhnuli honění vlastního ocasu. I ti nejlepší vývojáři mohou skončit ve smyčce zpětné vazby u řešení problémů v časech, kdy stres je pánem domu.

Ohodnoťte příspěvek