Google vybírá kanonické URL adresy na základě vaší webové stránky a na preferenci uživatele

GOogle může vybrat kanonickou URL adresu na základě vnímané preference vaší webové stránky a také URL adresu, která je daleko užitečnější pro koncového uživatele, vysvětlil Webmaster analytik Trendů na GOogle John Mueller devátého září v nové edici ASkGoogleWebmasters.
 
Otázka.
 
„Můžete indikovat vaše preference Googlu za použití těchto technik, avšak Google si může zvolit úplně jinou stránku jako kanonickou, než jste zvolili vy, pro rozličné důvody. Takže, jaké jsou ty důvody? Děkuji!“ zeptal se skrze Twitteru uživatel uale75.
 
Odpověď.
 
Ještě předtím, než se zabýval samotnou otázkou, Mueller uvedl čtenáře do kontextu tím, že poskytl příklady běžných nastavení, ve kterých vícero unikátních URL adres vede na ten samý obsah, jako například, když domovská stránka je přístupná jako index.html nebo když obě nižší a vyšší verze URL Adresy přesměrovávají uživatele na tu samou webovou stránku.
 
„Pro vyhledávání nedává příliš velký smysl to, abychom indexovali a ukazovali všechny tyto verze URL adres, takže se snažíme vybrat tu jednu jedinou dokonalou a zaměřit se na ní,“ vysvětlil Mueller. „Snažíme se vybírat kanonickou URL adresu tím, že následujeme dvě obecné příručky: zaprvé, která URL adresa vypadá tak, že webová stránka chce, abychom ji použili, takže jaké jsou preference samotné webové stránky? A zadruhé, která URL adresa by byla užitečnější pro koncového uživatele?“
 
Co se týče „preferencí webových stránek“, Mueller uvedl, že Google bere v potaz celou škálu faktorů, které zahrnují:
 

  • Anotaci odkazu rel cannonical
  • Redirekty
  • Interní odkazování
  • URL adresu v souboru sitemapy
  • HTTPS URL adresy upřednostňuje před http URL adresami
  • Pěknější URL adresu

 
„Pro všechny tyto oblasti zvažujeme zahrnuté faktory pro to, že každá z nich má jistý potenciál kanonické URL Adresu a poté si vybereme tu, u které se střetává co nejvíce věcí.“
 
„Pokud jste tedy vlastníkem webové stránky a máte opravdu silné preference, co se týče URL Adresy, kterou chcete mít ukázanou uživatelům ve vyhledávání, byste se měli především ujistit, že používáte tyto preference konzistentně na celém vašem majetku on-line,“ doporučil. „Ideálně by internetové vyhledávače neměly vůbec ani narazit na jakékoliv alternativy – pokud máte nějakou preferenci, tak se ji, prosím, držte.“
 
Co se stane, když je vybrána odlišná URL adresa?
 
„jednoduše řečeno, je to jenom o URL adrese, která se ukazuje ve vyhledávání. Pokud naše systémy vyberou jinou URL adresu jako kanonickou, bude se hodnotit úplně stejně ve vyhledávání. Konec konců, všechno to stojí a padá na vaší preferenci,“ uvedl Mueller a také dodal: „pokud se stane, že je vybrána odlišná URL adresa, tak to vůbec neznamená, že bude nějak negativně ovlivněna vaše webová stránka.“
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Použití rel=cannonical vlastnosti a konsolidací vašich signálů standardizací URL Adresy a praktik odkazování napříč celou vaší webovou stránkou by mělo pomoci udržet duplicitní obsah pod kontrolou a také to může pomoci v ujištění, že internetové vyhledávače budou nasměrovávat uživatele na stránky, na které chcete.
 
Pokud se chcete dozvědět více o kanonickém tagu. Tak tady je několik dalších zdrojů a prostředků (v angličtině), které vám mohou pomoci určit, kdy použít kanonický tag. Určitě se také podívejte na náš blog, kde jsme již o kanonických tazích také mnoho napsali.
 

  • Zdivočelé kanonické tagy
  • SMX Replay: SEO, které Google spravuje a opravuje za vás (https://searchengineland.com/smx-replay-seo-that-google-tries-to-correct-for-you-319091)
  • Kanonický chaos: jak vlastně dokleknout na duplicitní obsah (https://searchengineland.com/canonical-chaos-doubling-duplicate-content-264078)
  • Kanonické tagy jsou lehké, správně? Co je to nejhorší, co by se mohlo stát? (https://searchengineland.com/canonical-tags-easy-right-whats-worst-happen-274635)