Rostoucí trend

Jsou to přibližně dva roky, kdy společnost Google oznámila, že většinu již netvoří dotazy z počítačů a notebooků, ale z chytrých zařízení. Tento trend postupem času narůstal a to bez ohledu na zemi, technologické zázemí nebo populaci. I přes to, že Google nenabízí žádnou oficiální statistiku spojenou s tímto trendem, některá data jsou dostupná díky prostředníkům. Jedním z těchto prostředníků je i BrightEdge, který poskytl data o přístupu uživatelů z jednotlivých zařízení. Z těchto dat vyplývá, že mobilní telefony, tablety a jiná přenosná zařízení tvoří 57 % z celkové návštěvnosti.
 
Jak dopadá změna na SEO optimalizaci
Tak jako na každou změnu, i na tuto je třeba reagovat a přizpůsobit jednotlivé procesy většímu přístupu z mobilních zařízení. Nemluvíme přitom jen o technické stránce, ale i o stránce obsahové a propagační.
 
Ujistěte se že:

  • Vaše webová stránka je plně optimalizovaná pro mobilní zařízení
  • Obsah je přehledný, správně se zobrazuje a dobře se s ním na mobilním telefonu pracuje
  • Web se načítá rychle (ideálně pomocí AMP)
  • Využíváte veškeré dostupné technologie (lokace, události, aplikace)

 
Budoucnost nelze zastavit
Vše nasvědčuje tomu, že se trend růstu vyhledávání z mobilních zařízení bude neustále zvyšovat a dopad na SEO optimalizace tak bude větší a větší. I proto je dobré, předem se na tuto situaci připravit a nastudovat si všechny potřebné podrobnosti, které souvisí s úpravou webu, využití nástrojů i správným uživatelským prostředím. Ve spojení s Facebookem, Twitterem nebo i jinými sociálními sítěmi můžete naplno využít potenciál mobilních zařízení a zvýšit návštěvnost, pozici ve vyhledávání, ale celkovou image vaší společnosti.