Linie mezi pronájmem subdomény a alternativní strategii obratu

Webové stránky, které operují pod subdoménou nebo podsložkou jiné firmy či značky, neustále přitahují pozornost SEO konzultantů a praktiků a stejně tak i internetových vyhledávačů. Tento trend nedávno zahrnul také i kupónové stránky, které používají subdomény dobře zajištěných a zavedených mediálních outletů, avšak mohlo by to potencionálně zahrnovat a být aplikováno také na jakýkoliv počet podnikatelů jiných.


(Global Savings Group a jeho CNN, Business Insider a další kupónové stránky se hodnotí jako první a třetí organicky pro požadavek na vyhledávání „nike coupon code“ – nad konkurenty RetailMeNot a Groupon.)
 
Ať už je od této praxe odrazováno či odváděno algoritmy internetových vyhledávačů, i tak to má obrovské výhody pro vlastníka hlavní webové stránky, třetí strany a stejně tak i pro jejich konkurenty, kteří podnikají na svých vlastních doménách.
 

Pronajímání domén

 
Třetí strany mohou vydávat obsah na subdoméně, která je vlastněna jinou značkou či firmou, s nejistým a nejasným počtem zahrnutí od vlastníka té hlavní webové stránky.
 
Kupónové stránky operující v tomto modelu jsou velice časté. Global Savings Group, který také vede kupónovou stránku za použití subdomény businessinsider.com, stejně tak jako desítky jiných podobných majetků na subdoménech a podsložkách evropských webových stránek, je hlavním hráčem v této on-line kupónové aréně.
 
„Velice blízce spolupracujeme se všemi našimi partnery, abychom mohli propojit jejich odlišné nabídky jako novinky, tipy, doporučení nebo kupóny, abychom mohli zajistit, že jejich uživatelská zkušenost zůstává naší největší prioritou,“ sdělil Andreas Fruth, spoluzakladatel Global Savings Group, ve svém stanovisku pro internetový portál Search Engine Land.
 
Úroveň zahrnutí a zapojení vlastníka hlavní webové stránky a také relevance k účelu hlavní webové stránky jsou klíčové faktory v určování toho, jestli je taková dohoda vlastně partnerstvím nebo je to jenom takové divadlo pro třetí strany, aby získaly nefér výhodu ve vyhledávání a vydavatelé tak vydělali nějaké rychlé peníze.
 

Jak to vlastně funguje?

 
Obsahový operátor třetí strany (jako například, ale není to limitováno pouze na, kupónové platformy) pronajímá podsložku nebo subdoménu od vydavatele (jako například nějaký respektovaný a zajetý mediální outlet) v pokusu svést se na zádech důvěry, kterou projevují internetové vyhledávače vydavatelově obsahu.
 
Tohle, zase na druhou stranu, dává obsahu třetí strany nějakou pochybnou výhodu nad ostatními konkurenty ve výsledcích vyhledávání, což může vést k daleko více návštěvníkům a také většímu obratu, který je poté rozdělen s vlastníkem hlavní webové stránky. Tato strategie je většinou aplikována především u kupónových webových stránek, avšak mohla by být potencionálně aplikována také k nerelevantnímu obsahu třetí strany.
 
Operátoři obsahu třetí strany mohou vyhledávat partnerství s mediálními outlety, hlavně proto, protože jsou to důvěryhodné subjekty v očích internetových vyhledávačů, avšak Fruth cituje historii kupónů v tištěných médiích jako jakýsi precedent pro tento vztah.
 
„Rozdílné typy komerčního obsahu (jako například právě ony kupóny) byly odjakživa součástí nabídek v tištěných novinách v reálném světě. Zatímco se noviny snaží nějak diverzifikovat jejich toky obratu, pokud vezmeme v potaz výzvu v padajícím CMS u on-line inzerce a také v prostředí odbírání, budování dedikované komerční obsahové strategie je základním stavebním kamenem pro většinu mediálních společností, které se nyní na internetu nachází.“
 
Porovnání není tak úplně jablko-k-jablku, neboť tradiční tištěné noviny se nespoléhají na algoritmy internetových vyhledávačů, aby dostali své kupóny na popředí k potencionálním zákazníkům. A, jak již bylo dokázáno mnoha aktualizacemi GOogle, algoritmy mohou být zmanipulovány.