SEO společnosti zaznamenávají nestálost v hodnocení Google výsledků vyhledávání

Možná tu byla jedna či dvě aktualizace během minulých několika týdnů.
 
Během několika málo dní si SEO komunita všimla, že se objevuje daleko více abnormálních fluktuací a výkyvů v Google výsledcích vyhledávání. Byť to není vůbec normální, aby měl Google tak vysokou nestálost hodnocení ve výsledcích vyhledávání (den ode dne, hodina od hodiny), co je ještě podivnější je to, že můžete vidět nárůst v stížnostech ze SEO komunity, které se těchto změn týkají. Čeho jsme si všimli určitě, že okolo šestého a devátého ledna byly daleko signály daleko častější než obvykle, že se dějí nějaké velké změny v hodnocení výsledků vyhledávání od Google.
 
Věříme, že zatímco tady byla nějaká aktualizace algoritmu od Google nebo dokonce dvě za minulý týden nebo tak nějak, Google nic oficiálně nepotvrdil, ani neoznámil žádný velký update nebo aktualizaci, ať už by se týkala samotného jádra vyhledávání nebo ne. Co ale víme, je to, že Google neustále provádí nějaké aktualizace, a že byť ne vždycky potvrdí všechny, je možné, že se právě aktualizace během těchto dnů stala, což by mohlo ovlivnit nějaké správce webů, SEO a také vlastníky stránek.
 
Čeho jsme si všimli. Během několika minulých dnů, hlavně okolo pátého ledna a šestého a devátého ledna SEO komunita na nejrůznějších on-line diskuzních fórech a sociálních sítích diskutovala o změnách v systému hodnocení – jak pozitivní, tak negativní změny v hodnocení. Zatímco jejich klienti se mohli umístit jako číslo dvě jeden den, druhý den se mohli posunout na pozici dvanáct nebo dokonce mohli vyskočit na pozici jedna.
 
Většina, ale ne všechny, nástroje pro sledování těchto změn od třetích stran, které monitorují výsledky vyhledávání Google, ukázala velmi vysokou nestabilitu okolo dat, které jsme zmínili výše. Tady jsou některé snímky obrazovky z těchto nástrojů:

Žádné potvrzení. Ptali jsme se Google na jeho stanovisko ohledně těchto změn, kterých si komunita začala všímat. Do teď, ale, společnost odmítla záležitost jakkoliv komentovat. Google velmi často nepotvrzuje nebo nekomentuje specifické aktualizace a jednoduše řekne, že neustále dělá nějaké vylepšení ve vyhledávání.
 
Pokud se ale dozvíme o více detailech, hned vás o tom spravíme.
 
Záleží na aktualizacích algoritmu? Google nedávno spustil novou změnu pro algoritmus a vaše stránka se nyní hodnotí daleko lépe nebo také daleko hůře. Záleží na tom? Google nám sdělil hned několikrát, že s jeho aktualizacemi samotného jádra algoritmu nevydává žádnou opravu. Tady je stanovisko, které bylo vydáno minulé jaro k rozsáhlé změně jádra algoritmu:
 
„Obvykle každý den Google spustí jednu či více změn, které jsou navrženy ke zlepšení našich výsledků vyhledávání. Některé se zaměřují na velmi specifické vylepšení. Některé změny jsou spíše rozsáhlejšího charakteru. Minulý týden jsme spustili rozsáhlou aktualizaci jádra algoritmu. Děláme tak pravidelně několikrát do roka.“
 
„A co se týče aktualizace, některé stránky mohou zaznamenat pokles nebo naopak nárůst. Není nic špatného s tím, že stránky mohou nyní fungovat hůře. Namísto toho bychom se měli dívat na stránky, kterým naše aktualizace velmi pomohla a které byly předtím poněkud nepovšimnuty samotným algoritmem či se jim nedostávalo takové pozornosti, jakou by si zasloužily.“
 
„Není tu žádná oprava pro ty stránky, které tak dobře nefungují jako předtím, kromě toho, že by se měly zaměřit na budování a tvorbu daleko lepšího obsahu. Za nějaký čas se také může stát, že váš obsah dokonce předčí i jiné stránky.“
 
Takže záleží na tom, jestli tu byla nějaká aktualizace nebo ne? Je to jisté téma pro diskuzi, kterou budeme mít na SMX West konferenci později v tomto měsíci ve výstupu zvaném „Stroj vs. člověk: Na čem opravdu záleží, když chcete být SEO úspěšní.“
 
Větší obrázek. Věříme, že bude velmi užitečné vědět, jestli vaše stránka zaznamenala pokles nebo nárůst vašeho hodnocení na Google. Vědění toho, že nejste sami, samo o sobě tak trochu emočně pomáhá vyrovnat se s těmito změnami, tedy alespoň to. Je také nápomocné mluvit s lidmi, kteří jsou v tom s vámi, abyste viděli, že je tu spousta vzorců podobných vám napříč celým internetem, které byly zasaženy. A každý může poskytnout jistý úhel pohledu, který vám může pomoci změnit na vaší stránce cokoliv k lepšímu.
 
Ale pokud se budete celkově zaměřovat na budování co možná nejlepší stránky ve vaší rovině nebo nejlepší stránky ve vaší oblasti – uděláte jedině dobře a mělo by to být v pořádku.
 
Samozřejmě, být objektivní ohledně vaší stránky je někdy velmi těžké. Většina lidí si totiž myslí, že jejich stránky jsou ty nejlepší.
 
Sežeňte si pomoc. A přesně proto je tak důležité zeptat se nějaké třetí strany, nezaujatých lidí, na jejich myšlenky či podněty. Můžete si najmout SEO nebo můžete jít na rozličné on-line fóra a zeptat se na radu tam. Google má dokonce své vlastní Webmaster forums, kde se můžete zeptat ostatních správců webu na jejich rady.
 
Spodní linie. Google bude pokračovat s vypouštěním změn. Internet, v samotné definici, se neustále mění. Nová konkurence bude vyskakovat jako houby po dešti, pořád a neustále, a nový obsah bude přidáván téměř na každodenní bázi. Nemůžete proto usnout na vavřínech a čekat, musíte pokračovat ve zlepšování vaší stránky.
 
Pokud si budete vědomí toho, co vlastně Google ve svých aktualizacích dělá, můžete získat menší postřeh i v tom, jaké změny by měla udělat vaše stránka. Ale zaměřením se na vaši stránku a na způsoby, jak ji vylepšit na nějaké pravidelné bázi je to, k čemu byste měli směřovat a čím byste se měli odlišit od stávajících, ale i budoucích, konkurentů.